Ännu en dag som 19-åring

Hallo :)
Härlig träningsvärk idag kan man ju säga, men det är väl så det ska vara.
Imorgon är det dags för aerobic igen, längtar faktiskt. As skönt att träna och dessutom är det kul :)
Funderar på att testa på Step i helgen, beror på om jag hinner eller inte. Och hur knäna är... Vill inte förstöra dom.

Har ju tidigare nämnt att jag ska börja att lite nyttigare liv nu. Och det känns faktiskt riktigt bra.
Hela familjen skall börja äta nyttigare, vilket gör att det blir mycket enklare när det gäller vad man ska ha för mat, och vad som finns hemma. Så nu är det sockerfria grejer som ska komma in i kylskåpet!
Men visst, det blir nog lite svårt när det gäller maten. Jag är ju vääääldigt kräsen när det gäller mat, och grönsaker gillar jag nästan inte alls. Men nu blir det verkligen försöka smaka.
Vissa vanor kan man ju ändra, t ex sluta äta bara smörgås till frukost, och istället äta lätt-fil med fullkorsflingor och en skivad banan. Riktigt gott tycker jag iaf :)

Nog talat om bara hälsa.
Idag var det jobb igen, men det visste jag om sedan igår.Skall jobba där imon igen, och även på fredag.
Får se om det även blir jobb där på torsdag, beror på om person jag vikar för blir frisk eller inte!
Men det är jätteskönt att vara på samma ställe några dagar så att man kan barnens namn, och så att barnens föräldrar och personalen på förskolan vet vem jag är.

Nu ska jag dra och glo på tv med mamsen!
Ciaao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0