Ola i Hällefors!

Ja, då var det dags att skriva om ännu ett äventyr :)

Kan väl säga att det började väl med att Tessan sov över hos mig.  Något flummigt, packningsproblem och ett försök att lägga sig tidigt, sådär skulle man kunne beskriva den kvällen. Det där med att lägga sig tidigt går nästan aldrig. Finns alltid saker man ska göras och fixas. Och kollas på datorn haha, kan inte hjälpa det :D

Iaf, när vi väl kom i säng.. så ringde klockan efter alldeles för få timmar. Men vad ska man göra, är man ekonomiskt att ta ett tidigt tåg så är man haha. Upp och hoppa, på med kläder, gjorde mackor och stack till bussen. Sen vart det tååååg till Örebro. Där skulle vi vänta typ 1,5 timma eller nåt. Men iaf, mitt i den sega väntan kom Yoyyo :D Väntade lite till, och så blev det buss till Hällefors. 

       

Framme i Hällefors köpte vi mat på Ica. Sen var det ju hur vi skulle hitta till vandrarhemmet... "Ursäkta, ursäkta, URSÄKTA?!" seg människa. Mitt i allt kom Mojje. Yoyyo och han är ju polare, så hon fram till honom och vi efter haha. Artig som han är skakade han hand med mig och Tessan, nu är vi också polare haha. Och snäll som han sa han att han skulle skjutsat oss på fyrhjulingen om alla + våra väskor skulle fått plats. Snutt. Han åkte iväg och vi gick efter den vägen han åkt. När vi hade gått några min ser vi en stor hinderbana och hör en bekant röst. Kikar in, och ser Ola stå uppe i ett träd haha fett kul. Vink och överglad, klättrade han vidare. Vi stod kvar och kollade en stund, och när Ola var nere på marken hann vi snacka lite, myyys :) "Jag är på lek-semester :D"

Vi brudar drog vidare till vårt vandrarhem, som för övrigt låg as nära herrgården och Diggiloo. Snacka om skönt!
Checkade in och fick ett stort rum för 5 pers, det där kan man snacka om skönt. Rummet var inte helt klart när vi kom, så hann allt leka av oss lite i sällskapsrummet. Vandrarhemmet hade biljard, pil-kastning, fotbollsspel och dator med internet , och att vandrarhemmet kostade 150 kr per man gjorde att jag utsåg vandrarhemmet till det bästa jag varit på någonsin. Så verkligen tummen upp för det stället!
   
         

Fix och käk (där jag visade min konst i köket hahah). Sen var dags för Diggiloo, i ös-regnet -.-. Mina och Tessans skor blev as blöta och leriga, inte så kul kanske. Men något som var kul var Diggiloo :D Haha jag säger bara Ola, ojojoj. Han fick syn på oss direkt, och det kollade han hela tiden ju haha. Såg att Ola kollade på oss, upp med den där mini-skylten, och Ola började asgarva och fick vända sig bort haha. Efteråt "Fan vilken rolig skylt, kunde inte hålla mig för skratt!" haha den var typ inte ens rolig, men ja hahah.

     
Fix fix!


Käääk


Diggiloo

Regnet slutade lite till och från, i pausen var det uppehåll helt men så började det igen när pausen var slut. Men förutom att skorna blev förstörda så gjorde det ingenting. Klart det är superskönt med bra vänder, men hade så kul så det var skitsamma. Kunde inte ta mycket kort alls, men har ju några fler chanser på mig :)

Dags för signering! Kommer fram, Ola fick en liten present som han blev överglad över haha. Kul att kunna göra någon glad för en liten sak :) 
"Jessica, du måste ******************** " pallar inte skriva ut, men haha han är finis.
"DÅ ÄRE FEST"  "Den där sitter uppe på min vägg nu".
Läskigast, mamma skulle få en singel. Ola: Hon var utomlands nyss va?
Öhm ofta Ola har koll? Har skrivit det i gästboken EN gång, och det var för 3 veckor sen. Ofta han har sån koll?!
 Var helt chockad när han sa det, så jag frågade ju hur han visste det. "Kontakter" var svaret, och ett retsamt léende.
Gaaaaaah klurar fortfarande på det haha.
Men iaf, mer babbel, "ni ska på turné" och massa haha. Tog lite kort och hade kramkalas, och så ställde vi oss i kön igen, vilket innebar ännu mer babbel och skratt haha



Sen drog vi oss till vandrarhemmet. fixade oss för natten och babblade på för fullt om hur bra dagen varit, för det var den verkligen! Sen var det sovdags, gooooooodnatt.

                  Såhär snygga var mina och Tessans skor efter kvällen -.-

Och så var det en ny dag! Sov tills jag vaknade, alarmet hade inte ens hunnit ringa än. De andra vaknade och så var babblet igång igen haha. Vi fixade oss, käkade frulle och drog från vandrarhemmet 5 min innan man var tvungen att vara ute, puh. Sen var det en stund kvar tills bussen skulle gå, så vi pasade på att trixa med Yoyyo´s mini fotboll. Kände mig jätteduktig, kunde göra 4 st haha.

Buss till Örebro, väntade lääänge och så tåg till mitt älskade Göteborg. Grym helg som fan, tack tjejer! Love <3






(för er som vill se mer bilder finns det på bilddagboken, Jessicaaaaa89)

Kommentarer
Postat av: yoh

Lätt bäst som en häst ! :D haha

<3

2009-07-28 @ 00:14:59
URL: http://yooyyo.blogg.se/
Postat av: tessan

bästa helgen på riktigt riktigt länge, tack som fan <3 snart drar vi på turné :D

2009-07-28 @ 10:23:20
URL: http://ttessaan.blogg.se/
Postat av: tessan

ska verkligen inte glömma dom :D:D

iiiihh ses imonr ;D

2009-07-30 @ 11:23:14
URL: http://ttessaan.blogg.se/
Postat av: Madde

Va kul ni verka haft :D

2009-07-30 @ 21:20:07
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0