Tam tam tam!

Men shiiit vad fort denna veckan gått, tycker jag iaf! :)
Har jobbat tre dagar hos Virre och två dagar i Tuve, pengar pengar! Jag längtar efter lönen haha!

Igår efter jobbet var jag och lämnade blod, hade inte gjort det på hur länge som helst innan dess...
Tycker att det är en bra grej att göra. Visst, lite läskigt är det väl att lämna blod, men det kanske är värt det?
Nån gång är det du som kommer att behöva blod, och då är det ju bra om det finns i lagret.
Men iaf, såhär går det till:
Man kommer dit, visar sitt leg och får fylla i ett papper med lite frågor om hälsan och sådär.
Sedan får man gärna fika lite, äta och dricka något. Efter det får man lägga sig på en bår, och så sticker dom in en nål i armen. Om man kollar bort så märks det knappt (jag vågar inte kolla haha). Men iaf, så ligger man där och trycker lite på en mjuk boll. Efter en liten stund är det klart och så tar sjuksköterskan ut nålen (och då kan man ju också kolla bort).
Kan ju påpeka att det knappt känns något alls där man tar in och ut nålen.
Efter det blir man omplåstarad och blir uppvaktad ("Vill du ha något att dricka eller att äta, så kan jag hämta det") ;)
Så ligger man där och vilar lite och så är det klart! Dessutom får man välja en liten present ;)

Farligare än så är det inte, så jag tycker att fler människor kan ta och lämna blod. Blod behövs alltid, dessutom är det dåligt om blod.. Så hjälp till :)

Idag på jobbet var det slappt, 8 barn som max och 3 fröknar. Jätteskönt kan jag säga, dessutom när det är fredag och man är lite trött efter veckan. Ikväll blir det slappa hemma, kolla Let´s dance och koppla av. Nu ska jag lägga mig och läsa lite körkortsteori så att man får det där körkortet nån gång haha.
Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: TinA

En polare till mig brukade få dvd-filmer efter att han lämnade blod :))

2009-03-20 @ 21:06:45
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: micks

blodgivarn! xD

jag får inte ge blod, annars hade ja gjort de! (y)

tack för pratstunden! <3 ily

2009-03-20 @ 23:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0