Födelsedagsmamma och Ullared!

Jaa, så var det ju i fredags. Ingen mindre än min egen mamma fyllde 50 år! Hurra hurra! :)
Efter jobbet åkte jag hem, slappade en liten stund och sen kom lite folk. Trevligt!
Vardagsrummet fylldes snabbt av massa fina blommor, farmor är ju blomälskare så hon gick runt och kollade på alla hela tiden haha söt.

                              


Kul att träffa farmor oftare än innan nu, eftersom hon är sjuk så vill man ju träffa henne så mycket som möjligt så att hon inte snabbt blir sämre och blir ännu sjukare. Farmor är störtskön, tycker jag :) Morfar var väl lite mer... konstig i fredags. Ingen kommentar om det.

Åt riktigt god mat, och så blev det tårta till efterrätt. Och skönsång förstås, "Ja må hon leva" är ju ett måste när man fyller år ;) Men jaa, efter några timmar tog kalaset, och gästerna åkte hem till var och en. Och för oss hemma, blev det LÄGGDAGS!


Igår morse åkte jag, mamma, Nicke och Ida till Ullared. Älskar det stället! Vem gillar inte att shoppa mycket och billigt? ;)
Som t ex mascara. Jag använder  den där gröna Maybelline "Defina-a-lash" mascara. I stan kostar den ca 150 kr. Och på Ullared? 90 kr!!! 60 kr skillnad, på samma produkt! Heeelt galet enligt mig. Det dyraste jag köpte på Ullared kostade var 150 kr, det var ett par gummistövlar. Och ändå köpte jag massa grejer.
Klädmässigt blev det: en klänning, två par shorts, en kofta, tre par capribyxor, tre toppar, en baddräkt och två linnen.
Utöver kläder blev det smink, sportbag,fotoalbum, påslakan och massa annat.
Sammanlagt gick allt på ca 2100. Är inte det svinbra?!?!?!

Jag älskar iaf det stället! Längtar tills nästa gång jag ska dit mahaha, shoppa är bland det bästa :):):)

   <--- ny klänning       ny sportbag--->       


Nä, nu ska jag ta och bestämma vilka bilder jag ska ha i mitt studentalbum, och sedan beställa bilderna. Tjing på ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0