All over the world

Några av er läsare vet att det finns en kille i Canada som heter Louis-Philippe. En kille på 25 år som åkter runt i 12 olika länder på 7 veckor för att spela in en egen video till Olas låt "All over the world". Mamma lärde känna honom i våras, och jag bara för några veckor sen.

Han besökte Sverige två ggr på sin resa, Stockholm första gången och andra gången Göteborg. Jag, mamma och Louis tillbringade en hel dag tillsammans. Han var jättetrevlig och verkligen supergo. Dagen började med att vi åt frukost tillsammans på ett café i Linné. Drog vidare in till stan för att åka Paddan (turistbåt i Göteborg). Efter det lunch i Nordstan, och sen vidare till Liseberg. Jag och Louis åkte Balder och Kanonen, mamma tyckte det var säkrast att stanna på marken haha.









Efter Liseberg drog vi en snabbis till mammas jobb innan vi åkte hem. Dagen till ära åt vi "svenskt smörgårsbord" så att Louis fick smaka på svensk mat. Hade en supertrevlig kväll, och först vid 22.30 körde vi tillbaka Louis till hans hotell.





Jag tycker att Louis resa är så häftig! 12 länder på 7 veckor, snacka om upplevelse! Tycker bara det är så himla synd att han inte fick träffa Ola, men jag hoppas att Louis får göra det i framtiden. Och jag tror att han kommer få göra det, eftersom han har funderingar på att flytta till Stockholm. Jättekul om det skulle bli av, för Louis är verkligen en bra vän!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0