Åseda

Åkte till Jönköping med bussbolaget "Bus4you" för första gången, guuuuud vilka sköna säten! Rekomenderar verkligen att åka med det här bolaget om ni ska iväg. Tåg gillar jag ju mest av allt och väljer det i första hand om priset är okej, annars kommer Bus4you i andra plats. Swebus har ingen chans när det gäller att resa skönt och bekvämt.

Framme i Jönköping drog jag och Lovisa vidare i bil till Åseda. Fett litet ställe, "centrum" - om man ens ska kalla det för det, var typ två gator. My god haha. Vi tyckte att det var konstigt att alla människor stod på trottoarerna och verkade vänta på något. Visade sig att det var parad! Vi hamnade mitt i den hahah. Lovisa (som körde) fick panik och jag skrattade så jag grät hahaha. "JESS, VAD SKA JAG GÖRA?!?!?!?!?" HAHAH. Försökte prata och hjälpa henne men kunde bara skratta haha.





Lyckades iaf komma därifrån, men eftersom "centrum" som sagt var väldigt litet mötte vi snart paraden igen, men då fick vi stå och vänta en bra stund på att paraden passerat. Kollade in var Danny skulle spela, sen blev det mat. "35-40 min" fick vi vänta för att få varsin pizza, verkade som att hela Åseda skulle ha pizza. Gott var det iaf!

Da gang kom, vi kollade på soundchecket, Jonah var väldigt söt och vi reserverade en plats längst fram med vår fina röda Hemköp-påse! Pallade inte lägga ifrån oss våra jackor när det regnade :) Vi fixade även förköpsbiljetter, det gäller ju att ligga steget före... Haha 8)



Vid insläppet fick vi ju gå in före alla andra haha, gliiiidare. Sprang till staketet för att retas lite, jag hade riktigt kul! Sen var det seeeeeegt att vänta till spelningen skulle börja. Lyckades ta slut på batteriet till mobilen också, lite fail. Nästan 30 (!!!) min sen gled Danny och gänget upp på scen. Jag och Lovisa öste som vanligt, och även resten av publiken var sjukt bra måste jag säga. Jag hade räknat med att det skulle bli som Laholm (typ 30 pers vid scenen och lite mer på området), men här var det massor med folk, som tom kunde låtarna och grejer! Märkets på Danny och de andra att dom var riktigt nöjda. Trots det tog han ändå fram den ökända vattenpistolen och skulle spruta på publiken. Lyckades få vatten i hela ansiktet, tack D! -.-









Efter spelningen var det signering. Hann kolla läget med Alvaro lite snabbt "En liten puss!" haha sötis. Framme hos Danny kom vi in på ämnet kalsonger, igen haha. "Ser ni stringkanten?" haha. Var seriösa en stund också, vi behövde prata ut... Jobbigt. Men så är det med alla relationer, ibland måste man prata ut ordentligt även om det är jobbigt. Kändes mycket bättre sen! Innan jag och Lovisa drog oss hemåt blev det en liten pratstund med Jonah och Alvaro. Fina är dom båda två. Körningen hem sedan var inte kul. Kändes som vi var med i en skräckfilm typ, sjukt läskigt! Körde mitt ute i skogen på en liten väg och en del dimma på det. "Det står en bil i skogen där!!!"
- MEN TYST, KÖÖÖÖÖÖÖR!!!!" haha. Skrämde upp varandra, inte så bra haha. Tummen upp för Lovisa som körde hem, FÖRUTOM att det gick lite väl fort ibland när man inte såg något alls... Haha. Men jag älskar dig ändå, skitunge! <3


Kommentarer
Postat av: lovisa

HAHA, men jag var trött och ville hem så fort som möjligt ;) men usch, där ska jag aldrig mer köra 3 på natten...

Gillar att vara din skitunge :D LOVE YOU!

världens bästa vecka <3

2011-08-07 @ 20:37:35
URL: http://lovisaeskilsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0