Frankrike 2011

Nu är jag hemma igen! Eller ja, kom hem i lördags kväll. Resan var helt perfekt!

Tog tåget till Lund där jag möttes upp av Rasmus och vi började den långa resan! Körde över Öresundsbron till Danmark, och därifrån tog vi färjan över till Tyskland. Hamnade i en feeeeeet bilkö och då roade vi oss med att köra "hänga gubben" och rita.

 

 

Tog oss ner till Hamburg där vi käkade lite snabbt innan det var dags för Rasmus att köra upp bilen på biltåget. Det gick kanonbra! Gick in i tåget och hittade vår kupé, som vi tydligen skulle dela med 3 andra. Fick fet ångest asså haha. En man var från Åland och ett par från Danmark, så vi alla kunde förstå varandra och alla var jättetrevliga så det gick bra trots allt. Innan det blev sovdags låg jag i min säng med huvudet utanför vårt öppna fönster i kupén, herregud vad underbart det var! Vinden var sådär perfekt ljummen och jag kände på något speciellt sätt att jag verkligen levde.

 

Tyvärr ville alla andra sova tidigt, jag hade planer på att sitta uppe i några timmar och spela kort, men icke sa nicke haha. Men det var iofs bra det, för vi behövde verkligen sömn. Tog rejält på krafterna att vara på resande fot en hel dag. Nästa morgon vaknade folk lite för tidigt (enligt mig haha) i kupén. Vaknar en vaknar alla liksom. Men var väl lika bra det, för redan efter en timma blev frukosten serverad. Kaffe till de vuxna och choklad till barnen (mig och Rasmus haha). Fick varsin fralla och crossiant + smör och marmelad och sånt där. Ganska bra faktiskt!

 

Kom fram till Lörrasch (södra Tyskland) redan vid 8, alltså två timmar för tidigt. Perfekt! Rasmus körde av bilen och så drog vi iväg igen. Körde in i Schweiz, och herregud vad vackert... Helt underbart.

 

 Stannade i staden Lausanne drygt en timma. Ännu vackrare där. Kändes som att man var i en sagovärld.

 

    

Drog vidare och nästa stopp blev Geneve-sjön. Också ett väldigt vackert ställe. Rasmus sprang runt och fotade en anka, och alla stirrade extremt mycket från Rasmus till ankan, till mig, tillbaka till Rasmus. Jag låtsades som att jag inte kände honom... Haha ;)

 

 

Drog vidare igen och tog bara ett par småpauser innan vi var framme i Rasmus pärons hus strax utanför staden Pezenas i södra Frankrike vid 22 tiden på onsdagskvällen. Åt middag innan det blev sovdags. Väldigt skönt med en riktig säng istället för en liten bädd i en trång kupé haha.

Väl i Frankrike gick dagarna jättefort. Vi hjälpte Rasmus mamma lite de första dagarna, blandat med att sola och bada! Lördagen var det marknad, hittade två underbara väskor (bilder kommer) och en Escada parfym. Och de andra dagarna?... Tjaa. Solade, badade, handlade, lagade mat, sov, tog hand om hunden, spelade UNO (Jag blev Frankrike-mästare 2011!). Körde en hinderbara 20 m uppe i luften. Vilken grej asså, så sjukt kul! Och läskigt hahah, undrade verkligen ibland vad jag gått med på... Men är fett stolt över att jag gjorde det!

Hade jättefint väder varje dag. Trots att jag solade massa så fick jag bara lite lite färg. Eller som jag och Rasmus kom fram till, jag är inte lika vit längre. Haha bäst!

Och resans bästa kommentarer?
"Poolen är blå. Dina ögon är blå. Jag ser bara mig själv i dina ögon!"
"Du pratar någon konstig dialekt när du är trött. Typ småländska!"

The very best of France:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Bilderna hamnade inte exakt som jag ville, men sånt är livet ;) )

Resan avslutades iaf med att jag flög hem själv, Rasmus är kvar i Frankrike ett tag till. Landade i Nyköping, buss till Stockholm, middag med Micks och tåg hem till Göteborg!



Kommentarer
Postat av: Lillan

Låter som om du haft de underbart gott i Frankrike vännen =D

Vill veta ALLT(nästan allt ;) ) när vi ses =D

Puss <3

2011-07-05 @ 20:34:15
Postat av: lovisa

"Du pratar någon konstig dialekt när du är trött. Typ småländska!" JAHA?!

2011-07-05 @ 23:39:05
URL: http://lovisaeskilsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0