Minisemester!

I måndags drog jag, Virre, Abba och Patrik på en liten semester. Meningen var att vi skulle till Virres sommarstuga i Ödenäs, men när vi möttes upp på måndagsmorgonen berättade Virre att henne släktingar var där och inte skulle åka förren nästa dag. Efter lite panik och en diskussion kom vi fram till att vi skulle dra till Halmstad. Ringde och fick tag i ett rum för 4 på ett centralt vandrarhem. Sweet!



När vi kom fram till vandrarhemmet tog vi våra badgrejer och åkte iväg till stranden i Tylösand. Det var första gången jag var där (minns inte att jag varit där innan iaf), och det var så sjukt fint! Så fort badkläderna var på och vi var insmorda med solkräm var det baddags. Abba bangade till en början, men vi andra och vi räknade till tre, och sen sprang vi rakt ut i vattnet haha. Blev faktiskt förvånad hur varmt och skönt det var i vattnet.















Efter stranden blev det dusch, fix och middag. Senare på kvällen hade vi mys i rummet med UNO, prat, skratt, godis och dricka! 








Nästa morgon lämnade vi Halmstad för Ödenäs. Väl i Ödenäs blev det bad för Virre, solning för oss andra. Grillning, glass, eld i öppna spisen och film. Eller rättare sagt, sova i fåtöljen framför filmen för min del, sen även för Virres del haha. Det tar på krafterna att vara på semester 8)




Onsdag morgon drog vi hem till Göteborg igen, Virres släktingarn skulle ha stugan igen.
Men ibland räcker det att vara borta 2 nätter, huvudsaken är att man har kul, inte hur länge man är borta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0