Shopaholic i Frankrike!

Inlägget om Frankrike blev så långt så kände att det var bättre att dela upp inläggen lite haha!

Shopaholic som jag är kunde jag inte hålla mig från att handla. Vem kan det utomlands? Tycker det är väldigt kul att handla, speciellt utomlands, då inte alla andra köper samma grejer. Sen (framförallt när det gäller väskor och skor) tycker jag man kan köpa snyggare grejer!

Dessutom var det en väldigt bra tajming för att shoppa i Frankrike just nu! Dom har nämligen en enorm rea just nu. Vi här i Sverige har ju rea lite när som helst, men i Frankrike får de bara ha två rea två gånger om året. Väldigt mycket av det jag shoppade var sänkt pris, sånt gillar vi!

Lördagen i Frankrike var vi på marknad. Där hittade jag två väskor. En handväska, och en lite större väska som jag tänkte ha när jag drar iväg något dygn typ. Lite lagom stor sådär!


       Det här lär bli min favoritväska i höst! Kostade 20 euro.


           Den här lite större väskan kostade 30 euro!

Efter marknaden gick vi in i en affär som sålde parfymer. Slog till och köpte Escadas parfym "Taj sunset".
Har länge gillat Escadas parfymer, men den här är nog godast hittills!


                Bildkälla
Betalade 46 euro (typ 420 kr kanske?) för 50 ml.

I veckan åkte vi till Montpellie för att kolla in staden och shoppa lite. Sega som vi är kom vi inte till köpcentret (på 4 våningar, förstå vilken dröm det är för en shopaholic!) försen 19.55 och det stängde 20.00. Panik! Sprang runt som en idiot mellan olika affärer tills det stängde helt haha. Eftersom jag verkligen inte kunde missa alla dessa underbara affärer åkte vi dit dagen därpå igen.


           Ett stängt köpcentrum, en shopaholics mardröm!

Innan vi ens hann komma fram till köpcentret dagen därpå kollade jag in i lite andra affärer. Hittade den här snygga väskan, som dessutom var på rea! Betalade 35 euro istället för 70. Sweet :)




Vem kan tro att den här byggnaden är ett köpcentrum?





               T-shirten (love it haha) 5 euro och shorten 6 euro


          Linne med kamera 6 euro - Jeansjacka 40 euro
           Converse 36 euro - Adidas hoodtröja 15 euro

Fett najs att handla äkta Converse för 36 euro (typ 320 svenska kr) ist för 700 kr här hemma haha.


Har inte riktigt koll på vad smyckerna kostade var för sig,
men betalade 9 euro för allt.


Allt jag köpte i Frankrike var på rea förutom de röda väskorna, parfymen, Conversen och jeansjackan. Olika hur många procent, men vilka kap jag gjorde! Adidas-hoodies kostade 50 euro innan, nu 15 liksom haha.

Skulle gärna ha gått i fler affärer och fyndat ännu mer, men eftersom Rasmus (och många andra killar haha) inte är lika förtjusta i att gå i affärer som vi tjejer är fick jag nöja mig. Och jag är extremt nöjd med allt jag handlade! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0