Campingsemester i Stockholm

Som jag skrev senast skulle jag, Virre och Abba iväg och tälta. Snackade länge om vart vi skulle, till slut blev det Stockholm haha! Så jävla najs. Jag började köra, "Virre måste sitta fram med mig för jag kan inte reglerna!", och det hände inga större missöden förutom att bilen svajade till lite när jag dansade till "Tröjan du hatar" haha. Närmade oss Jönköping och bestämde oss för att luncha och fixa sprit på A6. Innan vi kom fram dit körde vi in i en rondell, där skrek Abba "SKO-REA!!" och utan att tänka hade jag svängt av mot rean haha. Jag och Abba köpte var sitt par skor, medan Virre stod emot frestelsen (men endast i denna affär måste påpekas haha).
 
 
Blev en långlunch på A6 innan vi drog vidare. Hamnade i en feeet bilkö, men det förstörde inte vårt humör! Speciellt inte Virres och Abbas, som hade väldigt kul med tanken på en tankbil, perfekt som spegel visade det sig haha. När vi äntligen slapp kön blev det godisköp och chafförbyte innan vi slutligen hamnade i Stockholm och på Ängby camping. Hann bara se infarten till campingen och så fick jag en flashback från när jag var 14-15 år typ, då var jag där med familjen. Satte upp tältet och det var en aningen mycket lättare än i Halmstad där vi bara var två pers plus att det blåste rejält. När tältet var uppe var det dags att bada, premiärdoppen för min del! Vi tänkte först bara springa ut alla tre, men fegade istället. Tur det, för vi upptäckte att det var ett rep i vattnet för barnen. Fick oss ett väldigt gott skrattanfall vid tanken på att vi alla tre skulle sprungit ut och sedan snubblat över repet och bara *PLUFFS* i vattnet hahah! 
 
 
Trots att det var ganska skönt i vattnet (efter en stund iaf) så gick vi upp för att åka och handla. Grilla korv är ju ett måste när man campar, enlig mig och Abba iaf. Avslutade kvällen med att döda mygg, cider, Uno och skitsnack, precis som det ska va!
 
 
Ny dag, storstan stod på schemat! 23 min till stan från campingen med tuben kändes helt okej. För en gångs skull fick jag tala om hur vi skulle åka och hur man skulle gå till vissa ställen haha. Lekte turister och gick i Gamla stan och kollade på slottet. Shoppade i Gallerian, Virre var utan tvekan värst av oss haha. Jag var okej, och Abba duktigast! Visade intressanta ställen, käkade på Denniso och drog på bio. Kollade på "Rock of Ages", sjukt bra film och jag blev lite småkär i Tom Cruise. Dagen avslutades på campingen med mer Uno, döda ännu mer mygg och snacka ännu mer skit!
 
 
Onsdag, och det var dags att åka hem. Skulle ha haft en dejt med Mickan först men hennes jobb kom ivägen, blä. Som jag saknar henne! Nåväl, vi fixade oss och började dra oss. Drog förbi Lilla Essingen där Abbas pojkvän Patrik jobbade för dagen. Lite pusskalas för dom är aldrig fel, speciellt inte eftersom de inte kan ses så ofta på grund av avståndet. Sakta med säkert drog vi oss hemåt efter en väldigt bra resa! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micks

åh jag saknar dig! men snart snart snart ses vi!! <3

2012-07-17 @ 21:58:25
URL: http://mickish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0