Snacka om flow!

Asså... Snacka om flow! Vet alla vet det betyder förresten?

Ur Wikipedia:

"Flow, begrepp inom psykologi. Flow är ett psykiskt tillstånd som uppstår då en person med tillräcklig medvetenhet ägnar sig åt en verksamhet med ett definierat mål. 
Flow beskrivs som en känsla av att ens förmågor räcker till för att klara den utmaning man står inför. Koncentrationen intensifieras, medvetandeheten ökar och man känner tillfredsställelse inombords.

Olika sorters flow är: Kroppens (till exempel yoga, kampsport, erotik) tankens (schack, korsord och mental träning) arbetets (arbetet som hobby)"


När jag satt på balkongen med musik i ören, fötterna på bordet och boken på magen. Det där var flow!
Tänkte bara på att plugga, att jag ska bannemig fixa det där jäkla körkortet. Läste, och läste och läste.
Ville lära mig till 100 % ! Jag säger som Ola; "Magiskt"

I fortsättningen så blir det absolut plugga på det där sättet. Då är körkortet inte långt borta!
Men nu är det nog dags att dra mig tillbaka. Håller tummarna stenhårt för jobb imon, behövs verkligen.
Imon kväll blir det iaf bowling med Virre, Frida och Boh. Och kanske kanske en kort utgång, men bara en kort isf.
Annars är jag för trött på lördag hö hö :D

Hörs imon! puss och godnatt


Kommentarer
Postat av: TinA

Haha, tack för att du förklarade ordet "flow". Jag har hört det så ofta, men har aldrig tänkt på att ta reda på vad det betyder :)

2009-04-24 @ 11:35:43
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0