Kaos

Asså, vilken dag. Kaos från morgon till kväll.
Började med att när jag stod i underkläder och linne och sminkade mig i lugn och ro imorse så ringde jobbet. "Kan du vara här 20 min tidigare?" Absolut. Problemet är bara att jag liksom skulle behöva åka 20 min senare. Och jag höll som sagt på att sminka mig, håret var blött efter duschen och jag hade inte ätit frukost. Men på nåt sätt hann jag iaf.

Kom till jobbet, vi skulle iväg på teater med barnen. Tog bussen dit (ca 40 min resväg), kommer fram och upptäcker att han som håller i teatern gett oss fel tid. Teatern skulle börja 13.00 bara för att det är sportlov, istället för kl 10 som den skulle ha gjort annars. Satte oss på bussen och åkte tillbaka till dagiset igen.

Lunchdags! Nåt hade blivit fel i från köket där vi får maten, så vi fick bara köttbullar och sås. Betydde att vi fick ställa oss och koka egna makaroner, som tog en hiiiimla tid. För att underhålla de hungriga barnen körde jag lite samling och fick stå och sjunga ungefär 25 barnlåtar.

Eftermiddag: Magsjuka går på jobbet, och ett barn spydde. Inte så trevligt.

Kväll: Skulle stänga på dagiset kl 18.00, en viss mamma kom 17.59 (för att jävlas).
Sem tog jag bilen hem igen. Blev stoppad av polisen för kontroll av körkort och alkotest. För en gång skulle körde jag i 50 där, som är lagligt. Brukar annars ligga i 60-65, men ville jävlas med honom som låg bakom mig eftersom han han låg i röven på mig ungefär.Tur för mig säger jag bara.

Sedan råkade jag på nåt sätt pilla på nån knapp i bilen, hade ett jäkla problem med ljuset ett bra tag.


Gaaaaaaaaaaaaaaaaah. Förstår ni att man blir trött?...


      

Kommentarer
Postat av: Madeilene

de är så jäkla störande när de kommer sent och sen inte ens bryr sig om det... -.- haha

2010-02-17 @ 21:12:49
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: micks

SÅNA föräldrar e fan de värsta.. och dom som står och stampar utanför innan man öppnat på morgonen. som om dom tror man bor där..

föresten! var det ingen snygg polis? :D

2010-02-17 @ 21:20:12
URL: http://mickish.blogg.se/
Postat av: Madeilene

sv: haha ja jag menar det :O bara vara med vänner hela dagarna, slippa jobba, slippa betala räkningar och man hade kul i skolan haha.. nu äre minnsann andra bullar :P

2010-02-17 @ 21:22:30
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: TinA

Haha söta jessica! :D Det är såna här kaos-dagar som får MIG att le brett :D Inget superfarligt hade hänt, men tröttsamt såklart, men när du läser detta i efterhand kommer du säkert också flina litegrann ;)



Kram!

2010-02-18 @ 10:42:13
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Abba

Hahaha..oja, sådana föräldrar har man råkat ut för :'( De känns som om de inte bryr sig att andra än de själva ska hem lixom :O



Tycker mkt synd om dig gummsan :'( <3 i o me din da! :'(

2010-02-18 @ 20:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0