Let´s dance!

Hej! Tillbaka i bloggandet igen, så nu kör vi!

I fredags drog jag upp till kära 08-landet, ganska spontant! Fick veta i torsdags att vi fått biljetter till Let´s dance-finalen. Framme i Stockholm mötte jag upp Micks och Linda. Blev lite käk, sa ajdö till Linda, och hello till Jossan!
Drog iväg till svt-studion och bytte kläder och sminkade oss fina. Hade ju trots allt jobbat innan jag åkte haha.

När man äntligen fick komma in så var det lite mingel intog vi våra platser. Vinet kom fram och kvällen kunde börja, haha! Sen att Micks fick hälla i sig mitt vin och att jag tog hennes "fanta" är ju en annan femma ;)
Finalen drog igång, och det var flera trevliga kändisar i studion. Speciellt Danny, Erik, Erik Grönwall och Magnus Samuelsson haha satan vad stor han är!

Finalen var som sagt i full gång, och Matte dansade så satans jäkla bra. Speciellt shownumret, Beat it. Galen feeling när det blev stående ovationer. Folk brevid oss kollade lite, men vadå, inte ska man vara tyst på en final?.. Och eftersom det var en massa påfyllningar på vinet så hoohooo vi var glada och njöt av livet!

När det sen var paus för nyheterna passade vi på att hälsa på Erik, Matte, Danny och några fler. Och var ju nästan tvungen att ta kort med Magnus Samuelsson haha craaaazy va stor han är!
Pausen tog slut, och allt det jobbiga kom. Nerver, handsvett, förväntningen.. ni vet.
Sen när David (Jessica? hmm) sa att Matte var vinnaren av Let´s dance 2010 exploderade vi hahah jävlar va gött! Så sjukt värd den där vinsten :)

Tv-sändningen tog slut, alla drog ut på golvet. Fick en superhärlig pratstund med Danny, underbart. Och mitt i allt så sa det PAAANG och Daniel DaSilva skapade konfettiregn över oss haha party!
Drog ut från studion och tog plats på bussen som skulle ta oss till efterfesten på Stureplan, på Pontus.
Kom dit, fick drinkbiljetter och festen var igång. Hej gratis champange och superbra musik!
Tog champangen slut var det genast en kypare i närheten som bjöd oss på mer haha, det där skulle jag kunna vänja mig vid! Minglade runt och träffade en massa sköna människor. Blev utnämnd till tekniker av Agneta Sjödin och Carin DaSilvia i toakön, Erik Grönwall betedde sig som vi träffats en massa gånger, juryn var trevliga, Danny skön, Matte superglad såklart osv osv. Timmarna försvann och framåt småtimmarna drog vi oss hemåt.

Som några av er vet så är det nåt mellan mig och SL. Har ju innan sprungit in i såna där spärrar haha, blivit tagen av kontroller för fel kort, fastnat på pendeltåget.. Och när vi skulle kliva av bussen hos Micks så hända ju nästa grej. Vi satte på sånna där 4-platser, och när jag skulle resa mig upp för att gå av bussen glömde jag totalt bort att det var 1 dm höjning.. Så PANG, så låg jag på golvet på bussen hahah så lyckat, jag vet :)


Och detta är allt ni får veta! :))))

Bilder kommer i nästa inlägg!

Kommentarer
Postat av: Jossan

FIITTA!!!! hahaha

Grym kväll och natt, tack för det!

2010-03-28 @ 22:12:43
URL: http://josefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0