Dramatik i Hisings-Backa

Vad är det för jävla värld vi lever i?

På en vecka har det varit 3 skottlossningar här i Hisings-Backa där jag bor. Läskigt. 2 av dom är iaf en bit ifrån mig, den tredje var på min gata, på morfars parkering! Usch. Tur att jag inte var hemma den kvällen.


   Morfars parkering är typ 5 m mer till höger efter bildens slut.
                       Bildkälla: Aftonbladet


Idag på jobbet var stämningen obehaglig ett tag, en personal från en annan avdelning hade precis pratat med en förälder på förskolan och hon berättade att polisen jagade någon med vapen i området. Panik! Skyndade oss att låsa alla dörren, man vet ju aldrig vad folk tar sig till liksom. Chefen ringde till polisen och kollade läget, en stund senare fick vi veta att läget var under kontroll och att vi kunde gå ut. Skönt. Det var fett läskigt ett tag!

Lite senare under dagen var det dags för mitt allra första lönesamtal! Vuxenpoäng? ;)
Fick en massa beröm av chefen, hon och alla andra på huset är jättenöjda med mig och tycker att jag är en i gänget fastän jag bara är vikarie. När jag berättade för chefen att jag sökt in till förskollärare blev hon så glad att hon höll på att börja gråta "Jessica, det här gjorde min dag!". Sweet :)
Man får se vad som händer i framtiden... :)


Nu ska jag börja dra mig, börjar 7.15 så börjar snart bli sovdags.
Natti!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gött :D så klart vuxenpoäng

2011-05-18 @ 18:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0