Workoholic

Hej! Alldeles nyss låg jag i sängen och skulle blogga från min Iphone (via appen), men gick inte att logga in. Inte heller gick det att logga in via blogg.se på Iphonen... Stod att jag hade fel lösen, fast jag vet att jag skrev rätt. Fick iaf panik för att bloggen blivit hackad, så var helt enkelt tvungen att rusa upp ur sängen och dra på datorn, och voila, här kunde jag logga in!

Tänkte mest bara uppdatera för att påminna er om att jag lever ;)
14 arbetspass kvar på äldreboendet (bara 2 av 6 helger kvar!!!) och efter det har jag några dagars ledighet innan jag ska jobba på förskolan i 1,5 vecka. Inskolningsdags, 11 nya barn ska in på ena småbarnsavdelningen så jag ska stötta lite. Blir nog bra!

Börjar bli sovdags nu, jobb 8-18 imon och 7-15.30 på tisdag, sen är jag ledig i två dagar, fattar ni, TVÅ DAGAR :D haha!
Natti natti!

Campingsemester i Stockholm

Som jag skrev senast skulle jag, Virre och Abba iväg och tälta. Snackade länge om vart vi skulle, till slut blev det Stockholm haha! Så jävla najs. Jag började köra, "Virre måste sitta fram med mig för jag kan inte reglerna!", och det hände inga större missöden förutom att bilen svajade till lite när jag dansade till "Tröjan du hatar" haha. Närmade oss Jönköping och bestämde oss för att luncha och fixa sprit på A6. Innan vi kom fram dit körde vi in i en rondell, där skrek Abba "SKO-REA!!" och utan att tänka hade jag svängt av mot rean haha. Jag och Abba köpte var sitt par skor, medan Virre stod emot frestelsen (men endast i denna affär måste påpekas haha).

Blev en långlunch på A6 innan vi drog vidare. Hamnade i en feeet bilkö, men det förstörde inte vårt humör! Speciellt inte Virres och Abbas, som hade väldigt kul med tanken på en tankbil, perfekt som spegel visade det sig haha. När vi äntligen slapp kön blev det godisköp och chafförbyte innan vi slutligen hamnade i Stockholm och på Ängby camping. Hann bara se infarten till campingen och så fick jag en flashback från när jag var 14-15 år typ, då var jag där med familjen. Satte upp tältet och det var en aningen mycket lättare än i Halmstad där vi bara var två pers plus att det blåste rejält. När tältet var uppe var det dags att bada, premiärdoppen för min del! Vi tänkte först bara springa ut alla tre, men fegade istället. Tur det, för vi upptäckte att det var ett rep i vattnet för barnen. Fick oss ett väldigt gott skrattanfall vid tanken på att vi alla tre skulle sprungit ut och sedan snubblat över repet och bara *PLUFFS* i vattnet hahah!

Trots att det var ganska skönt i vattnet (efter en stund iaf) så gick vi upp för att åka och handla. Grilla korv är ju ett måste när man campar, enlig mig och Abba iaf. Avslutade kvällen med att döda mygg, cider, Uno och skitsnack, precis som det ska va!

Ny dag, storstan stod på schemat! 23 min till stan från campingen med tuben kändes helt okej. För en gångs skull fick jag tala om hur vi skulle åka och hur man skulle gå till vissa ställen haha. Lekte turister och gick i Gamla stan och kollade på slottet. Shoppade i Gallerian, Virre var utan tvekan värst av oss haha. Jag var okej, och Abba duktigast! Visade intressanta ställen, käkade på Denniso och drog på bio. Kollade på "Rock of Ages", sjukt bra film och jag blev lite småkär i Tom Cruise. Dagen avslutades på campingen med mer Uno, döda ännu mer mygg och snacka ännu mer skit!

Onsdag, och det var dags att åka hem. Skulle ha haft en dejt med Mickan först men hennes jobb kom ivägen, blä. Som jag saknar henne! Nåväl, vi fixade oss och började dra oss. Drog förbi Lilla Essingen där Abbas pojkvän Patrik jobbade för dagen. Lite pusskalas för dom är aldrig fel, speciellt inte eftersom de inte kan ses så ofta på grund av avståndet. Sakta med säkert drog vi oss hemåt efter en väldigt bra resa!

8 juli

Hej! Eftersom jag är en jobbaholic just nu (och det blir värre f.o.m nästa vecka och några veckor) så får bloggen lida lite. Hoppas alla mår bra! Nu är jag ledig i tre dagar (längsta ledigheten fram till mitten av aug...) och ska ta väl vara på de dagarna. Jag, Virre och Abba drar iväg och tältar, igen! Abba var tyvärr inte med senast, men nu är trion full! Vi drar dit vädret ska vara som mest hyffsat, och hoppas på att kunna få lite sol iaf haha. Börjar bli blek igen, nästan så att det är dags att sola solarium...

Ska greja lite nu, sedan lägga mig och läsa och förhoppningsvis sova mer än 5 timmar. Innan jag började jobba på boendet behövde jag 8 timmars söm för att vara pigg. Nu är jag glad när jag får 5 timmar sömn. Men hej, jag tänker pengar!

Midsommardagen

Som jag skrev senast lämnade vi killarna, de skulle hem och jag och Virre skulle vidare! Vi stannade i staden Halmstad, men förflyttade oss från lägenheten till Tylösands camping. 25års gräns? Tssss. :)

Letade som galningar efter vår tältplats, men det slutade med att vi fick fråga en snygging. Numrerna skulle tydligen stå på en platta i gräset, men alla nr verkade finnas utom just vårt haha. Vi slog våra kloka huvuden ihop och insåg att campingplatsen missat just vårt nummer. Började att sätta upp tältet, vilket inte var helt lätt då det var as stort (för 6 pers) och det blåste som satan. Kom snart förbi en snygg kille som frågade hur det gick för oss, men inte hjälpte till haha. Ingen gentleman där inte! Vi fortsatte med tältet och vi fick fler besökare av snyggingar, hann även bli bjudna på party!

Fixade mat, duschade och gjorde oss fräscha (så fräscha som man kan bli på en campingplats vill säga...) och drog på party hos tre sköna Alingsåsare. Att festa på en camping är så mycket roligare än vad man kan tro! Kändes som att man kunde koppla av mycket lättare och man behövde inte vara hur uppklädd som helst, för vi var trots allt på en camping. Och man gjorde lite som man ville. Sparkade boll, kissa i skogen, bytte nummer på varandras armar och var sköna helt enkelt. Efter många timmars förfest gick vi världens läskigaste promenad genom skogen mot Tylösands hotell. Kändes som vi var mitt i en skräckfilms scen, jag var så sjukt rädd, var säker på att jag inte skulle komma därifrån levande typ.

Väl på hotellets nattklubb chillade vi mer än dansade, var kass musik. Blev bjudna på massa cider, vittne till en vin-stöld och sedan tog vi alla (utom E) en taxi tillbaka till campingen och fortsatte festen där. Fram tills vakterna kom vill säga haha "Ni är utkastade!". Ja, men kanon när killarna druckit en hel del haha. "Kör ni då eller?". Jag och Virre stack snabbt som tusan på en promenad för att inte bli indragna i nåt, och sedan gick vi till vårt eget tält. Där satt ingen mindre än Alingsåsarna E, G och J haha. Deras plan var att gömma sig där till vakterna var borta, smart. Var riktigt mysigt, tills någon spillde öl över Virres kudde, sovkläder, mina sovkläder och andra grejer. Skickade hem killarna och somnade i vårt stinkade tält.

Efter en behövlig sovmorgon gjorde vi oss klara för hemfärd. Pratade med och tog farväl av våra nya vänner och så började färden mot Göteborg!