Båstad, Kungsbacka och Liseberg!

Tjaa! Eftersom jag är vaken (skulle inte uppförsen 7 -.-) så kan jag väl lika gärna ta och blogga om de senaste dagarna.

Båstad 090801
Vi tjejer drog iväg till Båstad på dagen. Kom dit, och började den sega gångvägen från stationen till hamnen, vid Pepes och allt det där. Blev sjukt sugna på att bada men ingen mer än Yoyyo hade tänkt på badkläder! Otur.
Det blev en glass och chill ett tag innan det var dags att börja leta efter ett ställe att käka middag på senare.
Gick och gick och gick tills vi trodde att vi hittat en lite billigare restaurang än de som ligger vid hamnen.
Vi trodde iaf fel, men maten var rätt okej så ;)

Morsan min kom till Båstad, vi mötte upp henne och drog till stadion igen. Det blev insläpp och sen dags för Mojje!
Skön snubbe det där. Yoyyo hade värsta energin när han uppträdde, haha hon lät ju en aning mer än alla små söta barn hahah.

Dags för Diggiloo! Ola kommer in, wooh! "Natalie" drar igång och håller på en stund, Ola skriker "MOORSAAAN" i micken så att alla hör haha men trevligt. Så det blev ju lite sång för mammas del. Vidare till mig och sen även till Yoyyo och Tessan. Ola är finis! Showen fortsatte för fullt, jag säger bara blickar och pekningar, han är så jävla bra.

Signeringen efter showen var bra som vanligt. Råkade stanna upp kön lite, men det gick ju bra ändå :D
När vi var klara drog vi iväg till husvagnen och soooooooov :)


Kungsbacka 090802
Ny dag! Vaknade en timma före alla andra, lite jobbigt. Men när väl alla vaknat blev det dags för frulle och fix.
Alla skulle duscha, synd bara att när jag och Yoyyo var halvklara i duschen fanns ingen varmvatten kvar. Gaaah det var hemskt! Sen när det var Tessans tur fanns ju inget varmvatten alls.... Hahah lät så jävla kul när hon skulle duscha :D
Senare på dagen satt vi utanför husvagnen och chillade och så åkte visst en viss bil och släpkärra förbi utanför campingen haha gött. (Senare också en viss buss hahah). Men iaf, vi käkade lunch och gjorde oss klara, och så drog vi iväg till Kungsbacka. Gick runt och chillade, försökte tagga till showen men alla var helt sega.

Show igen då! När allt började var vi taggade igen, ååååh turné! (Nej, du borde inte fatta detta, interngrejer :D )
Kan ju säga att i Kungsbacka fanns de ungefär en miljon mygger. Och för er som missat det så biter myggor igenom leggings... Mmm... Räknade mina myggbett igår, 63 stycken, tackar.

Showen var ju lika bra som vanligt även om folk på vår sida om catwalken var så jävla sega och tråkiga.
Tills slut fick vi även dom att ställa sig upp, på tiden kan jag säga. Ola var snutt som vanligt :D

Signeringskön var fett seg och lång. När vi var en bit ifrån ställde sig Ola upp och ba "Är ni trötta?"
Var helt död men ja :) Kom äntligen fram och det blev babbel som vanligt.
Stannade kvar lite efteråt och hann ta massa kort haha. Släktfoto, hell yeah 8)
Hann öven säga hej till Brolle, som kände igen oss efter Båstad haha.

Sen var det hemåt, jag kan säga så mycket som att det var en fett kul bilresa hahah.


090803 Allsång på Liseberg
Ännu en ny dag att tagga för. Vi började med att försova oss en timma, smaaaart :) Men det gjorde inget, kom till Liseberg vid halv elva. As skönt. När dom öppnade gick vi in i lugn och ro, och såg att de var avspärrat till platserna. Orka. Så jävla dåligt. Fick stå där och vänta as länge, och när man väl fick gå in dit var det ju ett mindre kaos om man säger så.
Men fick iaf grymma platser, skönt. Rep och Ola pekade hit och dit mot alla fans som var där. Tummen upp! :) 

(Orkar inte skriva så mycket om dagarna som ni kanske märker, men de blir lite iaf haha.)

När programmet höll på under kvällen fick jag massa sms "Jag ser dig på tv" haha gaah. Det är verkligen nackdelen med att sitta längst fram, även om det är as kul så äre mindre kul att vara med i tv... Speciellt när man ska sjunga haha.
Lotta kom fram och jag fick helt hjärnsläpp, visste typ ingen vilken låt jag sjöng med i hahah. Så kan de gå ibland :D
Var med i tv en del, när vi satt där med vår Ola-skylt och sådär... Men äh, reklam för Ola.. eller nåt haha.

Lite synd att Ola inte var inne på mycket på scen, men vi hade kul ändå, även om det var roligast när Ola var inne.
När programmet var slut drog vi oss ut, och så hann vi säga hej till Ola också. Alltid lika kul :)

Helgen kan sammanfattas såhär:
Gun från dragarbrunn"

"Värsta teamwork där"

"släääktfoto"

"men jag är själv"

"har du nya skor?"

"ja fick hem två vänsterskor"

"har du nya byxor?"

"nya kallingar oxå"

"MORSAN"

"THERESE SA DET!"

"va gör ni här tjejer? gå på stan och ta en fika ist"

"DEN ÄR JU UPP OCH NER !! :O"

"ja fattar inte att jag gör detta"

"BRA YOYYO"

" bah för du äter SÄR-PIZZA"

"OAL, näh ha LOA ! :D elr ta ett k ist KOA ! HAHAHA"

"SÖÖÖÖTNOSAR"

"NEJ SKRIV INTE!!!!!!!!!"

"aso här är din penna ! "

"VAR LIGGER LANDER DÄR MAN BÖJER BANANERNA?"

"micken till oss"

"ÄRE SAMMA LAND DÄR DOM BOR INDIANERNA"

"FINNE PINNEN xD"

''jag ringer på fredaaaaaag''

''kexchoklaad, köp kexchoklaaaad, kööp'' 

''tommy tycker om miiiig''

''carina du har en fantastisk dotter'' 

''tjejer jag beundrar er, det ska ni veta!'' 

''några tonårstjejer önskade den''

''snygg-jessica''

''vi vill också ha kramar?''

''kan du inte köpa skivan istället?''

''KUNGEN KOMMER, DET ÄR SANT''



Dags för att avsluta det här inlägget nu. Mitt alarm ringde just, så nu äre dags att fixa och så.
Vi hörs på lördag eller söndag! Puss och ha det bra!

Kommentarer
Postat av: therese

2009-08-06 @ 17:13:49
URL: http://ttessaan.blogg.se/
Postat av: therese

blev inget skrivet i andra inlägget, men desto fler kommentarer haha !



tack som tusan för dom dagarna, om jag kunde skulle jag spola tillbaka tiden <3 en mini turne snart igen ju :D puss <3 hoppas du får det grymt nu också!

2009-08-06 @ 17:14:45
URL: http://ttessaan.blogg.se/
Postat av: Madde

sv: åh :D hoppas att de hinner komma :D

2009-08-10 @ 22:30:30
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0