Sen uppdatering från de senaste!

Tjabba! Nu har jag äntligen tid och ork att blogga!

Förra helgen var det ju... På fredagen var det meningen att jag skulle jobba till 18, men kom loss redan vid 16.45. Skyndade mig in till centralen, mötte upp Sara, käkade lite och tåg tåget till Skövde.
Kom fram till scenen 2 min innan grabbarna drog igång (7 min sena haha). Lovisa finis stod längst fram och hade en till plats. Eftersom Sara är så kort (eller jag så lång...) tog Sara den platsen och jag stod bakom henne.
Perfekta platser!





Blickar och miner, myspys. "You know i do anything for YOU!" haha detsamma

Efter spelningen drog vi till hotellet, när grabbarna kom sprang Danny in, bokstavligt talat. Men förstår honom, det skulle jag också ha gjort i den sitautionen. Det stod nämligen 20 fjortisar och SKREK som satan. Herregud, han är fan bara en människa. Erik försvann in också, men Matte stannade kvar lite. Blev lite hemligheter när Lovisa och Sara så fint fick stå och hålla för öronen hahah ni ska också få veta om ett tag! :D

Sen försvann Lovisa, hennes sista tåg hem gick en stund innan vårt. Klockan tickade, vi fixade Saras biljett och lite sådär, sen var det dags att dra till vårt tåg. Tågkonduktören var den samma som jag och Tessan (och Yo?) träffat på en gång innan hahah. En övertrevlig snubbe, "tack så hjärtligt".

När jag var hemma igen blev det dags att packa lite inför Lund. När jag väl kom i säng hann jag sova i ungefär 3,5 timma innan klockan ringde igen. Vid 6-tiden mötte jag upp Tessan på centralen och så hoppade vi på tåget till Lund. Tågresor är alltid kul! Och Tessan försökte läska mig med sitt godis :( ahahh
Framme i Lund drog vi til vandrarhemmet och checkade in och lämnade våra väskor. Fick syn på en reklam om att man kunde hyra en cykel, vi blev så sjukt taggade för att hyra varsin cykel! Letade upp det där stället, som såklart skulle vara stängt. Ofta man inte har öppet under helgen?! När skulle man hinna cykla då? Gaah.
Var trötta på att gå omkring och bara fråga vart man skulle, så vi tog en taxi till Mårtenstorget där Rix skulle vara haha. Fett värt, 30 kr per man :D               

Vid scenen fanns delar av Ola-familjen på plats, fett kul att träffas igen. När man köar en hel dag kan det ju lätt bli lite småsegt, men inte när Ola-familjen är i farten haha. Det blev leker, och där märkte jag verkligen hur trött jag var hahah. Bäst på namnleken, istället för att säga att namn som började på A sa jag Jessica istället haha. Så kan de gå ibland haha. Tessan blåste upp en ballong och målade Yoyyo på dagen. Yo rymde några ggr, men kom tillbaka alla gånger, utom den sista gången hahah. "YOYYO ÄR BORTA!", längre bort står en liten (krullig) unge med Yoyyo i munnen hahah så jävla kul! Sen blev det dags för lunch, eftersom jag är nyttig nu kände jag absolut inte för Donken. Kikade vad som fanns i mataffären bakom scenen, grillade kyckling-vingar och cocktail-tomater, gottgottgott :D Och nyttigt dessutom. Att man inte kommit på att handla sån mat innan, perfekt ju.





När klockan blev runt 13 drog jag och Tessan tillbaka till vårt vandrarhem. Fick äntligen tillgång till rummet, så tänkte ställa in våra väskor i rummen istället. Jag säger bara jävla vandrarhem, usch.
För det första, FETT SMALA korridorer. (Vi bodde på ett gammalt tåg). Visste att allt skulle vara fett trångt, men inte sådär trångt. Iaf, letade efter vårt rum, gick för kort och försökte öppna ett annan rum haha pinsamt om någon skulle vart där inne medans jag och Tessan stod utanför och försökte komma in i rummet haha. När vi äntligen fattade att vi försökte komma in i fel rum letade vi upp rätt dörr. Ångrar nästan att vi gjorde det haha. Vi öppnade vår dörr och... dog, nästan iaf. Det var inte okej nånstans. Trångt x 1000. Jag och Tessan bara as garvade, det var liksom chocken som kom.
''Om du sätter din fot där, så flyttar jag mig hit, sen går du förbi mig så jag sen kan sätta mig'' Sådär fick vi hålla på när vi var i "rummet"
Kunde inte stå upp samtidigt i rummet. Gaaaaaaaalet och så inte värt 210 kr per man. Iaf, när chocken gått över fixade vi oss och drog tillbaka till Rix igen.

       

Hann vara tillbaka en stund, och så kom Ola ut på scen för att repa. Blev fett glad över att se honom, extra glad över att han hade på sig tröjan han fick av mig, Yo och Tessan i Båstad. Han var snutt iaf :)
Efter repet drog alla bak, snygg tröja "Undrar vem jag har fått den av haha" yeah jag vet och du vet haha.



Jag och Tessan drog till upplevelsebyn, plötsligt var jag på scenen och kastade godis till publiken hahah lite småroligt sådär haha. Farväl till alla, vi ses nästa sommar igen hoppas jag allt.
På väg tillbaka till scenen mötte vi Robin B haha pinsamt men kul, lr hur Tesso? ;) hahaha

Sen blev det lite småsegt att vänta. När klockan äntligen blev 19 var det dags iaf. Ramsells var as bra, bytt ut en del låtar, in med M.J. AS GRYMT! Hade fet feelling redan där, klappade händerna och skrek för fullt hahah jag hade fett kul iaf. Artisterna var också bra, synd bara att Style hade blivit sjuka. Såg verkligen fram emot att se dom ju. Men aja.  Under Rix kastade dom ut tröjor också, jag säger bara tack för tröjan Gert Fylking :D
När det var Sarah Dawn Finer var det bara hon och Ola kvar. "Jag är förband åt Ola" haha lätt att hon var!



Sen när det äntligen var Ola... Jag säger bara OJOJOJ!!!! Feeling x 1000. Här snackar vi typ Rockbjörnen-glädje, så bra var det. Allsång på Ola, jag var en studsboll som skrek och sjöng haha.

Fett kul var det när han hoppade ner och kom fram till mig och Tessan, och bara tar tag i vår skylt ahahha. Trodde att han skulle ta den från oss ju haha. Men han typ sträckte ut den och bara log och glodde på den. Finis!
Efter Rix försvann alla åt olika håll typ, jag och Tessan drog mot efterfesten. Några andra ur Olafamiljen dök upp, men ingen Ola. Just det, ett gäng killar gick runt i några slags dräker, dom hade svensexa. Dom var fett roliga hahah.



Vi drog oss tillbaka till vårt uuuuunderbara vandrarhem wiie.. Fick typ byta om i korridoren för att få plats, sjukt. Jag kan ju bara säga att om nån har tänkt bo på tågvandrarhemmet i Lund (typ de enda vandrarhemmet som finns) så rekomenderas det absolut inte.

Nästa morgon gick vi upp och käkade frulle som vi hade betalat för. Hade läst på deras hemsida att frukostbuffén skulle vara jättebra. Kom dit och blev sjukt besviken, 65 kr för lite tråkigt bröd och sjukt tråkiga pålägg (fanns bara ost lr ägg)! Om man inte gillar nåt av det då? Kuuul. Hittade iaf lite flingor och russin, wooh.
Drog från vandrarhemmet och gick på stan i Lund. ALLT var stängt och dött haha galet. Hur kan man inte ha öppnet på en söndag? Fattar inte :D

Men aja, detta får räcka. Orkar inte fixa alla bilder ordentligt och sådär, men äh vafan.
Imon bitti bär det av till Stockholm för att vara där i typ 12 timmar haha. Vad gör man inte för att se sin idol :) Hoppas vi ses imon gott folk!

Puss och godnatt


Kommentarer
Postat av: tessooo

hahaha vandrarhemmet <3

robin B: ''ursäkta n-n-n-ä-ä-ä-r-r spelar du ikväll?'' hahaha fett söt

tack för en grymt bra dag <3

2009-09-04 @ 22:27:34
URL: http://ttessaan.blogg.se/
Postat av: lovisa

Skövde var roooligt!!

& jag saknar dig. kommer inte träffas på jätte länge säkert ju :o :(

loove

2009-09-05 @ 00:39:40
URL: http://lovisaeskilsson.blogg.se/
Postat av: Madeilene

sv: hehe ja de var grymt haha!



ja vi fixar det ikväll :)

puss

2009-09-07 @ 10:45:53
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0