Halmstad

Det hela började med en bilresa från Göteborg med slutdestination Halmstad.
Sista biten fick vi Erik som vägvisare, trevligt trevligt! :)
Vi mötte upp Lovisa vid Pressbyrån och det var tydligen dags för genrep.
RUTINERAT!

Lite mingel i upplevelsebyn, godisregn och en Tommy fick bli vårat tidsfördriv.
Det vart dags för SMS tävling. Och såklart är vi tjejer riktigt flinka med fingrarna.
Denna gång var det Lovisas tur att ta hem VIP-passen! (y)



Klockan slog 17 och det var showtime. Ramsells starta kalaset som vanligt, lite segt sådär. Grabbarna anlände och ja Danny, du är blind ;) Och tack för tatueringen!



Satt mest bakom scenen och lyssnade på artisterna. Men vissa var man ju bara tvugna att se, tex ReBound, Donkeyboy, Martin Stenmarck, Apollo Drive och E.M.D. såklart!



Efter showen letade vi parkering närmare centrum och vilken resa ska jag säga. Höll på att hamna i Malmö.
Jessica bakom ratten, jag som kart/skylt läsare och Lovisa som den som ska kunna skyltar. Plus att jag ville bidra med lite Dansk musik med min ljuva stämma. "HÅLL KÄFTEN MICKS!" Hittade en parkering tillslut iaf.
Hittade även på grabbarna utanför hotellet. Där kunde vi fastställa att D fuskat med rakningen, M mådde bra och E kände sig avslappnad med oss.
Magen började kurra och vi satt oss ner på nån Restaurang/Pizzeria med trasiga bord, en servitör som pratade i mobiltelefon samtidigt som han tog beställningen och en annan servitör som var lite väl på. "Det där tar jag som dricks!"

Vi tyckte det vart dags för efterfest och så fick det bli! Vi gled in och tog ett bord ute på serveringen. "Bara RIX folk." och vi då da.. (A)
Stötte på Matte vid toaletten. Han valde att stå i dörröppningen så vi fick inte riktigt gå in. Men jag lyckades klämma mig förbi haha Danke!
Himlen öppnade sig och regnet öste ner, vi tog skydd under taket ungefär samtidigt som "Va Saade du" smög in på efterfesten. 
Patrick i Donkeyboy är en trevlig typ, Apollo Drive sångaren är inte rädd för vatten, Martin Stenmarck är sjukt het och Christian Hedlund hälsar med en loska!



Erik kom förbi och hade lektion i rökningens för och nackdelar. "Rökning förstör inte stämbanden!" Så nu vet vi det!




Danny kom och tog skydd från regnet. "Hur stor blåsa har du?" (A)
Kramkalas och prat i lugn och ro. Like old times! Det pratades hemligheter och jag kritiserade grabbarna lite "Va intressant att höra! Jätte nyttigt ju!"
O o o o o o o o LEGOLAND eller Godislåt? HAHA Lugn Jess, "Bry dig inte om det! Vi är ju polare!"
D tyckte vi skulle känna på hans muskler och spände upp sig. ME LIKE!
"Jag har hört rykte om att det regnar" No shit Sherlock! :P "Jag blir blöt här!"
"Ska vi åt samma håll?" Nej, vår bil stod i parkeringshuset 200 meter bort. Dit vi fick springa i hällregn. Och vi fick inte upp garagedörren!! PANIK! 
Tack surtaxichauffören!
"Vem kör?" Jess och Lovisa är dom enda med körkort.. "Det är Du och Jag!" :)

Vi sa hejdå för den här gången. D gjorde Stefan sällskap på toa och vi kunde äntligen sätta oss i bilen som tre dränkta katter. Mot Göteborg och sängen.
Det var tre trötta men nöjda tjejer som vaknade i morse. Lovisa tog spårvagnen till Liseberg och Jess och jag tåget mot Stockholm. Imorgon bär det av mot Bulgarien!!

/ Micks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0