Illa illa illa

Tja! Blev visst ändrade planer för idag. Som jag skrev igår skulle jag ju åkt till Tesso och sovit över där. Men vaknade imorse och mådde illa som satan, och ni kan ju ana hur det gick sen. Så fick stanna hemma idag.

Sen ringde morfar nån gång på dagen och sa att han var dålig och behövde komma till sjukhuset. Usch, hatar när mina gamla är dåliga. Eller ja, alla gamla... alla människor. Mamma körde iväg med morfar och jag sitter här hemma och väntar på sms med en uppdatering om vad som händer. Morfar är ju dålig från och till, men denna gången kändes det annorlunda sa han... Men morfar ska fixa det här! <3

På tal om andra äldre så såg jag en äldre kvinna ramla i stan förra helgen. Såg hemskt ut. Hon gick med nån väninna och så hörde jag bara "AAAAAJ" och att den äldre kvinnan föll, som i slow motion. Såg hemskt ut. Blev lite sådär tveksam om man skulle gå fram och hjälpa till eller inte. Varför blir man det för? Eller ja, kanske bara jag som blir det. Men hur som helst gick jag fram och kollade hur det var med henne och hjälpte henne upp. 


Hörs senare igen! puss


            
                                              Morfar <3


Kommentarer
Postat av: TinA

Hoppas det inte är allvarligt med din morfar =( och snäll du är som hjälpte tanten.. Jag blir också sån "ska jag hjälpa henne/honom eller gör nån annan det?" men det känns självklart mycket bättre i själen när man visar att man finns tillhands.



kram på alla hjärtans dag och krya på dig. :)

2010-02-14 @ 14:15:28
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0