Malmöööö

Lovisa och Mick tog tåget hit i fredags morse. Sprang emot dom och gav dom en bamsekram. Som jag saknat mina tjejer!! Äntligen var det vi tre igen! <3
Började resan ner mot Malmö. Stannade för att äta på vägen, "Ursäkta, vilken stad är vi i?" Bra koll som vanligt. Bilen fick fnatt och satte igång larmet flera gånger. Panik. Ringde morsan, och sen stod jag, M och L och kollade ner på motorhuven. Ingen koll på sånt där heller haha. Det löste sig och vi drog iväg. I Malmö hamnade jag som vanligt i bussfiler och på gångbanor. "JESS, BACKA, du kommer inte ut där framme!" haha haaatar att köra mitt i stan.
.
Drog till nån SR och träffade på Danny och Nina. "Varför känner jag igen er?". Skojare där. Han är iaf lika go som vanligt. Skönt att tjöta lite. Dom skulle äta och vi skulle skaffa hårspray. Drog vidare hem till Pelle och Patricia efter det, gjorde oss hemmastadda och det bjöds på fika. Fixade till oss och drog iväg för att äta. Tänkte fel med tiden och insåg att det fick bli en korv på arenan. Lovisa tänkte till ännu mer och det visade sig att vi hade tänkt fööör fel och skulle ha gott om tid haha. Hann parkera bilen innan jag såg ett IKEA i närheten av arenan. Lyxmat jämfört med en korv!
Malmö Arena var full av folk och roligheter. Skämde ut oss själv genom att köra karaoeke framför alla.
JML - Baby Goodbye! Skills hade vi iaf haha. Skaffade oss Delicato-bollar och Taco-chips, gratis är alltid gott!
Själva Melodifestivalen var bättre än väntat! 6 av 8 låtar var helt okej/bra/jättebra. Fick feeling av Hanna Lundblads "Goosebumps" som fan, ville också stå på scen och dansa! Dynazty var också bra, och ja, sångaren är as snygg haha! Och Danny? Underbara Danny. Galet vad duktig killen är. Älskar verkligen "Amazing" och showen var asgrym. Alvaro är en av hans dansare vilket är extra kul! Arenan kokade när Danny körde och han var en klar favorit för många av oss.
Drog in till stan efter repet, det var kallt som satan och vi älskar bra parkeringsplatser. Iaf om man kan fickparkera.... Jag fick en mindre spel ("HÅLL KÄFTEN, MICKS!!!") haha! Parkera är såååå inte min grej, spec inte fickparkera. Tänkte ge bilnyckeln till mannen i bilen bakom och be han parkera, men det fick jag inte för tjejerna. Istället tog Lovisa över, och vad duktig hon var! Träffade på Pernilla och hennes bror också, och Pernilla hjälpte oss, samtidigt som hon skrämde mig totalt haha!
Alvaro kom och var söt, sen även Danny. Berättade att jag satsat pengarna på honom, och han tyckte att han skulle satsat 10 000 på sig själv haha! Men jag tror på Danny i finalen. Loreen blir tuff, men vill man ha en riktigt show, som Danny bjuder på, är han det självklara valet.
Vi var trötta och drog hem till Pelle. Lovisa fick ta över ratten ännu en gång när det var dags att parkera haha!
Delade feeetaste luftmadrassen med Mickan och det kändes som att det gick vågar på havet när någon av oss rörde sig haha. Men det var så mysigt så!
Ny morgon! "Jag är as pigg" *2 min senare* Snaaaaaaaaaaaark" haha. När vi alla vaknat låg vi alla tre och myste på den stora luftmadrassen. Hotellfrukost a la Pelle på det, sjukt gott! Klockan gick för fort, vi fixade till oss och packade. Och jag fick vääääääärldens problem med mina linser! Hade glömt linsvätskan hemma så la linserna i vatten över natten. Det visade sig vara typ värsta man kunde göra! Satte in höger linsen först, gjorde svinont, tog ut och satte in igen. Och jäveln fastade på hinnan. Hemskt!! När jag försökte dra linsen åt sidan hängde hela ögat med istället. Trodde seriöst att jag skulle få åka till en ögonläkare och operera ut linsen. Efter 10 mins försök fick jag tag på en bit av linsen och kunde dra ut den. Gjorde fett ont, ögat ville ju typ haka på...
Så ja, nu är ni varnade, lägg aldrig linserna i vanligt vatten!! Vågade inte försöka sätta in linserna efter det, det fick bli glasögon till vi var hemma i Göteborg!
Drog från Pelle, fixade blommor och svängde förbi Danny. Berättade för honom att vi inte vågade inte köpa riktiga presenter med tanke på sist haha och gratulerade honom på 26-årsdagen! Kunde inte låta bli att berätta för honom om mitt lins-trauma och han fick gåshud haha gubben! Vi provade varandras glasögon och han insåg att han ser rätt okej, jämfört med andra liksom... haha! Önskade honom lycka till på kvällen och så drog vi vidare till systemet och sen hem till Göööteborg!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

"Lovisa tänkte till ännu mer" HAHA inte ofta man hör den meningen ;) känns bra!



Vi är bäst! <3

2012-02-28 @ 21:34:30
URL: http://lovisaeskilsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0