Jönköping - We did it!

Det blev lördag och dags för Jönköping. Har sagt det tidigare, men gör det igen: BUS4YOU! Verkligen värda priset (billigt och bra) och gudomliga säten.
.
Sista biten i bussen blev stressigt "Skynda dig!". När bussen äntligen var framme hade min väska åkt från ena änden av bagageutrymmet (längst fram vid kanten) till andra änden (längst in i hörnet i andra änden). Folk började lägga in sina väskor, så jag sa ett par väl välda ord ( =) ) och fick göra en säldykning in i bagageutrymmet... Härligt värre!
Kramkalas med Mick och Love, även Danny! Vi hade lyckats matcha in honom och Rix-bilen stod så fint parkerad brevid vår bil haha. "Det här är Anton!" haha who? ;)
Drog hem till Love en snabbis innan vi intog A6. Det blev en grymt god lunch och häng vid Rix-området. Kollade på soundchecket, och vem ger slängkyssar så bra som Alvarooooooo! Puss va! Medan vi kollade på soundchecket märke vi att Rix Fm bytt ut hela bandet, och att Alvaro skulle få en jäkla massa plats på scen. Så himla kul! På tiden att han får vara i centrum, det är han så värd! Tjötade med folk, hjälpte Acke och Lisa och hade väldigt trevligt. "Jag får inte komma ut!" haha stackarn!
Vi tog en fika (varning för hallonmunkar, det säger splaaash), intog grymma platser och så var Rix igång! Sjuuuukt vad bra det var! Ut med det gamla och in med det nya, love it! Och så bäst att Alvaro var på scen hela tiden, speciellt när han och de andra i kören/dansarna körde låtar själva. Galet bra!
Tiden flög förbi och som siste man ut intog Danny scenen. Han gav järnet, folk dansade och sjöng, och ja, det var ös helt enkelt!
En taxitur senare (för vem orkar med ett busskaos?!) blev det häng med Danny. Som vanligt var vi seriösa en stund, för att sedan vara hur oseriösa som helst. Trosor? Rakning? "Visst har du rakat dig för att du skulle träffa mig?" haha. "Tröttnar inte ni på mig?". Jag försökte leka medlare "Jag förstår er båda två" och Micks trodde jag var full... haha fail. Vi kom såklart in på ämnet musik också, "kokosnötter" och "Om jag kunde skulle jag hennes röst till någon av er". Finis!
Och som Lovisa så fint skrev på sin blogg.... Varför slutar det alltid med att hud syns och vi står och klämmer på hans muskler?
Danny skulle duscha och vi fick sällskap av några cider/vin och en fin Alvaro. Den mannen är något alldeles extra kan jag säga. Helt underbar. Vi kom in på det nya upplägget av festivalen och kritiken var uppskattad.
"Har alltid kunnat lita på min omdömessushdubsduedbd" haha man kan inte vara bäst på allt... ;)
Alvaro lämnde oss och vi fick besök av Basse! "Dig kommer jag ihåg!" Eller? Haha. "Du får ringa mig! Eller asså, ni får också ringa mig!" haha bra där.
Även Anton kom förbi och klagade på att han var trött, illa illa! Och så hann vi kramas med mysiga Robin Stjernberg också.









Vi bättrade på sminket och drog till efterfesten på Karlsson Salonger! Jag och Mick fick vara utan Lovisa tills det löste sig med "En trappa upp" haha. Kungligt, hur gör vi egentligen? Det blev cider, dans, cigaretter, prat, och till slut, en kycklingkebab och en god natts sömn!





Kommentarer
Postat av: Lovisa

Älskar oss.

"varning för hallonmunkar!" HAHA bästa

2012-06-06 @ 21:36:08
URL: http://lovisaeskilsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0