Midsommar i Halmstad

Började Midsommarafton med jobb! Vi dukade fint för de äldre och hade det riktigt trevligt. Även de som ofta är griniga sken upp och var riktigt trevliga. Så tummen upp för festligheter! 
Efter jobbet hämtade Virre mig och så drog vi iväg. Första stoppet blev 10 min senare, storhandling stod på schemat! Adam och Mackan hade hört av sig tidigare och de ville hänga med mig och Virre. Middagsplanering, drickplaner och annat diskuterades och handlades. Och lite lunch på det. Virre tyckte att vi skulle börja fota korven vi skulle äta, och innan jag hann starta kameran hade hon lyckats välta sina korvar upp och ner på. Haha fota var det, ja!
Det skulle inte vara fint väder någonstans i Sverige högre än Stockholm och uppåt, men i Halmstad skulle iaf regna minst så dit drog vi. Vi hittade till slut Virres farbrors lägenhet med hjälp av en granne haha. Började med maten och så kom grabbarna! God mat och dryck med goda vänner är verkligen underbart. Klockan gick fort och vi var långsamma, som vanligt. Bytte om och fixade oss, väntade på bussen och frågade tjejer på vägen om var festen var. Vi trodde Tylösand, men de sa stan. Vi litade på dom, tyvärr. I stan var det mest 18-åringar. Hittade en trevlig bar utomhus och hängde där tills Virres tandvärk blev så hemsk att hon ville hem. Helt okej för mig, jag var trött som en gnu. Hann med Donken och att träffa Emma H innan bussen kom. Somnade på två sekunder som vanligt :)
 
Morgonen kom, Virre behövde medicin. Killarna stannade hemma medan jag och Virre började dagen med en powerwalk. 5 km räknade vi med, det blev ungefär 2 km innan Virres fabror kom åkande haha. Fick skjuts till apoteket, panik-ringde Adam och Mackan att de skulle städa undan det värsta haha. Hem igen, frulle (hur många smörgåsar får plats i killars magar egentligen?), fixade oss och drog till Tylösand. Spelade roligaste minigolfen med massa vatten och konstiga svängar. Riktigt go stämning där, alla gäster på mingolfen stod och asgarvade när någon gjorde något helgalet (vilket var väldigt lätt hänt haha). Snygga killar överallt också!
Hann ta en glass och dra ner till stranden innan det var dags att åka tillbaka till lägenheten. Killarna skulle hem och jag och Virre skulle vidare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0