Stockholm - Lördag

(Det hände så mycket i Stockholm så delar upp inläggen)
.
Förra lördagen åkte jag upp till Stockholm i hemlighet. Planen var att överraska Mickan! På tåget upp hade jag en tjej på 6 år bredvid mig ända fram till Södertälje. Vi båda sov (eller snarare hela vagnen sov) i typ 1,5 timma men efter det var det ingen vila alls haha. Men hon var en trevlig liten dam. Vi pratade färger, djur, vänner och massa annat haha.
.
Framme i Stockholm möttes jag av Love! Vi åkte hem till henne så att jag fick dumpa väskan och sen gick vi på stan. Lovisa shoppade loss och sen åkte vi ett parisehjul. Vi hade väl tänkt oss en trevlig åktur för att njuta av utsikten och fota. Icke sa Nicke, vi fick oss en föreläsning om... bin! Det ni! Nu vet vi iaf att det finns över 300 olika bi-sorter och att man kan bygga bon åt dom...
Efter lite lunch drog vi till ica för att skaffa ingredienser till en tårta. Efter mycket problem med att hitta vaniljsås så drog vi hem och skapade vår första tårta!
Tips: Använd inte sprutgrädde till tårtor, det smälter som bara den haha.
Klockan gick, vi drog till Vilda Väsby med tårtan i högsta hugg haha. Pillade med Non Stop, ljus (28 st) och jordgubbar. Tände ljusen, som brann ner för fort, släckte dom, tände igen och släckte igen. När Mickan äntligen kom hem från jobbet och hon såg oss i hennes trädgård stannade hon och bara glodde haha. Suuuurprise!
Jag hade lurat henne att jag jobbade, och gick in för fullt i min roll. "Nattpersonalen är sen så jag måste stanna en stund, ringer sen!" haha! Så himla kul!
.
Vi hade kramkalas innan vi käkade tårtan och hade en riktig go myskväll!
<3
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0