P3 Guld

Bättre sent än aldrig... !
 
Började kvällen med att möta upp Abba vid Järntorget. Hade hört att P3 skulle ha förmingel för viktiga personer. 
Vi kollade oskyldigt läget vid Pustervik och vips var vi inne hängde av oss jackorna i garderoben. Stora bord var uppdukade med champange och öl, lite mindre bord med snacks. Vi minglade, drack några glas champange och hade riktigt trevligt. Nån högt uppsatt i P3 talade lite från scenen "Nu när alla från branschen är här vill jag passa på och blablabla". Inom branschen? Såklart. Panetoz gled förbi, Petra Marklund, Barbara Crusified likaså. 
 
Tiden gick, vi var hungriga och drog iväg till Subway innan det var dags för själva galan. Galan i sig var senare helt okej, jag kan erkänna att jag varit på bättre. Eller kanske ska säga att jag varit på mer galor som passar mig lite bättre. I kategorin "Årets pop" hade jag inte hört en enda låt, och jag är ändå en pop-tjej... Så där har ni kanske en förklaring. Icona Pop uppträdde med underbara "I love it" och bästa Norlie & KKV med "Nej". Senare under kvällen tog Norlie & KKV hem priset i kategorin "Årets nykomling", vilket var as kul! Lätt värda det priset tycker jag. 
 
Galan tog slut, vi hängde kvar lite i Scandinavium för att kolla vad som hände. "Det är ju du!" "Och det är du!" haha. Jag och Norlie & KKV´s maneger träffades igen. Han var lika cool som innan. Han försvann, grabbarna grus närmare sig. "Sonny! Kim! Kom hit!" hahah. Två förvånade vinnare undrar vem som visste vad dem hette egentligen tror jag. Kul kul! Dem tackade för rösterna och tyckte att dem hade grymma fans, och jag fick en bild med dem. Som jag väntat och längtat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0